Arbetsgivarens kompass

Webbinarium där vi översiktlig går igenom vad det innebär att vara arbetsgivare. Vad ska du göra och hur undviker du de vanliga fallgroparna. Detta gör vi utifrån informationen som finns på ideella.se.

Under vår gemensamma timme går vi igenom IDEA:s roll i den svenska modellen och hur man loggar in och navigerar på hemsidan. Särskilt fokus kommer läggas på var du hittar blanketter på hemsidan och hur dessa används när det kommer till anställning, avsluta tidsbegränsade anställningar, ledighet och arbetsbrist.

Efter webbinariet har du förutsättningarna att använda IDEA effektivt i din vardag som utgångspunkt i din arbetsgivarroll. Som deltagarbevis får du ett personligt kort med viktiga kontaktuppgifter till såväl IDEA som våra samarbetspartners. Med kortet lättillgängligt har du alltid nära till stöd.

Vem vänder sig webbinariet till?

Kursen vänder sig till

  • dig som är ny medlem.
  • dig som är ny i arbetsgivarrollen.
  • dig som behöver uppdatera dig på hemsidan och vilken information som finns där.

Varför ska jag delta?

För att få en snabb överblick över delarna inom arbetsrätten, när det är dags att kontakta IDEA och själv hitta mer information på ideella.se.

Datum och anmälan

19 mars 2019 kl 10.00-11.30 Anmäl dig här

29 april 2019 kl 15.00-16.30 Anmäl dig här

21 maj 2019 kl 10.00-11.30 Anmäl dig här

13 juni 2019 kl 10.00-11.30 Anmäl dig här

De sista 30 minuterna är för frågor.

Kostnad

Webbinariet är kostnadsfritt och endast för IDEAs medlemmar. Vid oanmäld frånvaro debiteras 500 kronor.

Kursledare

Karin Avesand